onsdag 17. mars 2010

Opptur på opptur

Snakk om deilig dag!!!!!
Det begynte med at jeg skulle hive ut jorda i en potte jeg hadde dvergnarsisser i fjor. De kom aldri ut i hagen, så der har de stått i vinduskarmen uten vann siden mai. Tanken på å fjerne dem har ikke vært der siden gardina har sjult dem. Men jaggu, da det visnet forsiktig var fjernet så var det masse skudd!! Så nå har de fått ny større potte. Og jeg gleder meg til å se dem vokse.

Det som virkelig gjorde dagen min var å titte i pottene i planterommet. De første skuddene i mitt første planterom er kommet!! Frem med champagnen. Glis

Ellers har jeg funnet frem verandakassene, de skal plantes i løpet av uka. Og så har jeg selvfølgelig sådd litt i dag;
Ipomoea purpurea "Carnevale di Venezia"
Dactylicapnos scandens
Aconitum septentrionale "Ivorine"
Sibirsk valmue Papaver croceum "Partyfun"
Monarda punctata - Prickig Temynte
Honningmyrtel Melaleuca nesophila
Krolilje Lilium martagon
Salvia glutinosa
Kongslilje Lilium regale
Anemone plukket i egen hage
Blå Lupiner plukket i Mörsil
og diverse frø fra et kaffefilter jeg tuslet rundt med i hagen i fjor (Det blir en skikkelig forundringsboks)

Dette blir så gøy!!!!
Og enda er ikke det siste jeg bestilte fra Impecta og Bakker kommet......hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar